Jump to content

Mark V ? Blauwe led blijft knipperen niks lukt me help !?


Bouvier

Recommended Posts

Hi, I'm new computers not studied .Somigen terms are also not easy to understand .What I have been a Mark 5 pineapple, 16 g micro card. wiffie a USB modem, I head oijn of now trying two weeks, ever hour or twee.ik've seen clients etc. but now I have a problem, you blue LED flashes and more he does not! I've had all the dip switches ways. and nothing he does not come with Linux potash not Windows nothing. I think the software is micro card but I also back those originally there in nothing done. at first did everything it! online and then install pineapple No things, etc. but now he is dead help please, regards Netherlands

-------//hoi ,  ik ben nieuw  ook kwa computers niet voor gestudeerd .Somigen termen zijn ook niet gemakkelijk te begrijpen .Wat ik heb is een Mark 5 pineapple , met 16 g micro kaart . een USB wiffie modem ,ik heb hoofd oijn van het proberen nu twee weken,steeds uurtje of twee.ik heb al clients gezien enz maar nu heb ik een probleem , blauw led je knippert en meer doet hij niet !  ik heb alle dip schakelaars manieren al gehad . en niks hij komt niet meer bij Linux kali  niet bij Windows niks . ik denk dat het software is van micro kaart maar heb ook terug die origine er in gedaan niks.   in het begin deed alles het wel!  online en dan pineapple nr dingen installeren , enz maar nu is hij dood help aub ,  groetjes Nederland 

 

 

thx 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Bouvier said:

Hi, I'm new computers not studied .Somigen terms are also not easy to understand .What I have been a Mark 5 pineapple, 16 g micro card. wiffie a USB modem, I head oijn of now trying two weeks, ever hour or twee.ik've seen clients etc. but now I have a problem, you blue LED flashes and more he does not! I've had all the dip switches ways. and nothing he does not come with Linux potash not Windows nothing. I think the software is micro card but I also back those originally there in nothing done. at first did everything it! online and then install pineapple No things, etc. but now he is dead help please, regards Netherlands

-------//hoi ,  ik ben nieuw  ook kwa computers niet voor gestudeerd .Somigen termen zijn ook niet gemakkelijk te begrijpen .Wat ik heb is een Mark 5 pineapple , met 16 g micro kaart

thx 

 

I must complete this?

in  the LAN connection adapter?
Or wiffie?
I tried it with both but nothing !! ?☹️

 

-----

Hoi hoe en welke (

 
  1. Connect to your WiFi Pineapple MKV via ethernet and set your network interface to a static IP of 192.168.1.2)

waar moet ik dit in vullen ? Bij de lan verbinding adaptor? 

 

Of wiffie ?

heb het nu bij alle twee geprobeerd maar niks !! ?☹️

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

o I did manage! I had the original file already put on, just did not know where I had to adjust the ip, I had succeeded the message of onbricking .nu. and he is now ready! LED indicators red blue amber. ? THx ??

 

------o het is me toch gelukt! ik had de originele file er al op gezet , wist alleen niet waar ik de ip moest aan passen , ik had het bericht van onbricking .nu is het gelukt .  en hij staat nu klaar !  de ledjes gaan van rood blauw Amber . ?

Link to comment
Share on other sites

In the window are three open fields to fill .ssid & password and retype password / finish setup.  

I had a window here for post

-filling my password,

(first time online ,after unbriking )chosen to remember those (brouwser)

and THE password Fil automatick in ,

The  2 field ,

from this window?

.why I can not take a picture and upload right here? groot.☹️ file annoying to say that one does not oast to that website. because that would be easier to explain what I mean.

Thanks for helping ?

                  -----

 

in het venster staan 3 open velden om in te vullen .ssid      & password   &  retype password /  finish setup.    Ik had het venster hier voor na het in vullen van mijn wachtwoord gekozen om die te onthouden (brouwser) en dat wacht woord stom ingevuld in het twee de open blok je van dit venster ?

 

En ik kan mijn foto van me scherm ban de IBM ,en venster niet uploaden hier, te groot bestand.

dat is natuurlijk erg vervelend .want dan kon ik laten zien wat ik bedoel . 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Goedendag Bouvier,

ik kan je helaas niet helpen met het probleem. Maar omdat je Nederlands spreekt zou ik graag willen weten of je de Pineapple in de VS of de EU gekocht hebt?  Stel in de VS p hoeveel shipping e.a. extra kosten moet ik dan rekenen?

Groet theyield

Link to comment
Share on other sites

Er is een quotum op dit forum van slechts 1 MB voor al jouw plaatjes dus mijn advies zou zijn om niet eens te proberen plaatjes naar dit forum toe te uploaden. In plaats daarvan  kan je een account maken op bijvoorbeeld Photobucket en je plaatje(s) daar achterlaten, of zelfs het betreffende plaatje plaatsen op je Facebook/Twitter/Google+/zie maar en vervolgens hier naar dat plaatje linken middels de "insert image from URL" optie van de "insert other media" knop.

Als ik het goed begrijp ben je je Pineapple nu aan het opnieuw instellen en probeer je hem een access point te laten zijn (ik heb m'n Pineapple alweer een tijdje niet meer gebruikt). Hiervoor moet een SSID voor deze access point opgeven/verzinnen en twee keer het wachtwoord voor toegang via dit access point specificeren. Druk vervolgens op de "finish setup" knop en de Pineapple zal zich hiermee configureren. Vervolgens kan je vanuit andere apparanten (Kali/Windows/Telefoon/...) je verbinden met de Pineapple door dat access point te benaderen en het wachtwoord in te vullen. Merk op dat het weinig zin heeft om het wachtwoord te laten onthouden door de browser omdat dit niet het wachtwoord is wat je nodig hebt voor het instellen van de services op de Pineapple. Als je browser het al onthouden had en voor jou vooraf ingevuld heeft met iets wat je niet (meer) weet, maar slechts voor 1 van de 2 invoer velden, simpelweg leegmaken en beide velden vullen met dezelfde waarde en deze zelf onthouden/opschrijven voor later.

 

We all have a quota or just 1 MB for all (!) our images so my advice would be to simply not upload your image here. Try photobucket or even placing the image publicly on your facebook/twitter/google+/whatever and then linking to it from here using the "insert image from URL" option of the "insert other media" button.

If I understand you correctly you're reinstalling your Pineapple and trying to make it act as an access point (I haven't used my Pineapple in a while). To do this you need to provide/make up an SSID and provide the password for accessing this access point twice. Then press the "finish setup" button and the Pineapple will configure itself with these values. Once you've done this you can connect to the Pineapple's access point from other devices (Kali/Windows/Telephone) by selecting the SSID and providing this password. Note that it doesn't make a lot of sense to let the browser remember this password since this isn't the password you need to configure the Pineapple's services. If your browser had already remembered a previous password and pre-filled this password which you don't remember anymore, but it did so only for the first field, simply clear both fields, provide the same value in them and remember/write down this new value for later.


 

Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, TheYield said:

Goedendag Bouvier,

ik kan je helaas niet helpen met het probleem. Maar omdat je Nederlands spreekt zou ik graag willen weten of je de Pineapple in de VS of de EU gekocht hebt?  Stel in de VS p hoeveel shipping e.a. extra kosten moet ik dan rekenen?

Groet theyield

Vanuit de VS moet je rekenen op zo'n $50 extra, met een grote kans dat er daarna nog 21% BTW overheen komt omdat de waarde van hetgeen je koopt boven de 25 euro zit.

Mijn advies zou zijn om de europese shop in de gaten te houden. Forum lid @Rkiver is de eigenaar hiervan en hij zou al druk bezig zijn met het regelen van de import rechten en zo. Zodra hij ze heeft is verzending een wassen neus, zowel qua geld (vrij verkeer van goederen binnen europa - hij zit in Ierland) als tijdsduur. Een pakje uit Amerika is in de regel een goeie week onderweg met een koeriers dienst. Wanneer je de reguliere post gebruikt is het aanzienlijk goedkoper (pak 'm beet $10-20) maar die BTW komt er nog steeds overheen.

Als je haast hebt kan je ook het Trading Post deel van het forum gebruiken om te kijken of iemand in de buurt er eentje heeft waar hij vanaf wil. Zo ben ik aan m'n eerste gekomen dus echt, geen gek idee hoor.

(he asked about the cost of shipping a Pineapple from the US)

From the US to the netherlands is about $50 with the high likelyhood of you needing to pay our national 21% VAT because the item you purchased has a value over 25 euro.

My advice to you would be to keep an eye on the european shop. Forum member @Rkiver runs this and he should already be hard at work fixing up the paperwork and such. Once he has them shipping will be a non-issue, both in terms of money (unfettered access to goods within .EU - he's in Ireland) as well as delivery times. A shipment from the US typically takes a solid week to get here when you use a courier service. When you opt for the standard postal service it's considerably cheaper (roughly $10-20 total) but there's still the VAT to pay.

If you're in a hurry to get one, try the Trading Post section of the forum to see if someone nearby has one they want to part with. It's how I got my first one, so don't knock it.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, cooper said:

Er is een quotum op dit forum van slechts 1 MB voor al jouw plaatjes dus mijn advies zou zijn om niet eens te proberen plaatjes naar dit forum toe te uploaden. In plaats daarvan  kan je een account maken op bijvoorbeeld Photobucket en je plaatje(s) daar achterlaten, of zelfs het betreffende plaatje plaatsen op je Facebook/Twitter/Google+/zie maar en vervolgens hier naar dat plaatje linken middels de "insert image from URL" optie van de "insert other media" knop.

Als ik het goed begrijp ben je je Pineapple nu aan het opnieuw instellen en probeer je hem een access point te laten zijn (ik heb m'n Pineapple alweer een tijdje niet meer gebruikt). Hiervoor moet een SSID voor deze access point opgeven/verzinnen en twee keer het wachtwoord voor toegang via dit access point specificeren. Druk vervolgens op de "finish setup" knop en de Pineapple zal zich hiermee configureren. Vervolgens kan je vanuit andere apparanten (Kali/Windows/Telefoon/...) je verbinden met de Pineapple door dat access point te benaderen en het wachtwoord in te vullen. Merk op dat het weinig zin heeft om het wachtwoord te laten onthouden door de browser omdat dit niet het wachtwoord is wat je nodig hebt voor het instellen van de services op de Pineapple. Als je browser het al onthouden had en voor jou vooraf ingevuld heeft met iets wat je niet (meer) weet, maar slechts voor 1 van de 2 invoer velden, simpelweg leegmaken en beide velden vullen met dezelfde waarde en deze zelf onthouden/opschrijven voor later.

 

 

  Reveal hidden contents

We all have a quota or just 1 MB for all (!) our images so my advice would be to simply not upload your image here. Try photobucket or even placing the image publicly on your facebook/twitter/google+/whatever and then linking to it from here using the "insert image from URL" option of the "insert other media" button.

If I understand you correctly you're reinstalling your Pineapple and trying to make it act as an access point (I haven't used my Pineapple in a while). To do this you need to provide/make up an SSID and provide the password for accessing this access point twice. Then press the "finish setup" button and the Pineapple will configure itself with these values. Once you've done this you can connect to the Pineapple's access point from other devices (Kali/Windows/Telephone) by selecting the SSID and providing this password. Note that it doesn't make a lot of sense to let the browser remember this password since this isn't the password you need to configure the Pineapple's services. If your browser had already remembered a previous password and pre-filled this password which you don't remember anymore, but it did so only for the first field, simply clear both fields, provide the same value in them and remember/write down this new value for later.


 

Hoi?? bedankt voor je uit leg ?.

 

ik had ondertussen maar freewifie in gevuld . En wachtwoordbeveiliging zelfde alles ik gebruik om ingelogen .

echter is het nu zo, dat ik (kali Linux) gelijk na dat ik dat gedaan heb geen verbinding meer lijkt te hebben, ik heb in het boekje dat er bij zat  in terminal scherm in getypt .

wget http://wifipineapple.com/wp5.sh;chmod +xwp5.sh;sudo./wp5.sh 

 

getypt maar dan gast hij online en krijg ik fout meldingen , 

als ik online hier forum door spit, kwam ik zelfde link tegen met nog mk5  maar werkt ook niet ,

 

als ik met wind 7.  De pineapple wil laten werken . Dan lukt dat wel om dat daar de adaptor moet aan passen , ip in vullen en ander toegang geven voor gebruik. En dan had ik wel verbinding . Heb zelfs al client ? Gezien mobiele  telefoons van buren . En mij zelf .

 

 

maar ik begrijp niet bij Linux waar om het niet lukt, ik lees nergens of je verbinding moet veranderen of ?  

Het word aaan geprezen als kant en klaar maar dat is het echt ,niet, ik zag wel mijn pije appel WiFi maar met wachtwoord ? En hij zou toch automatisch cliënten moeten verbieden met mijn ,,,  

 

maar goed stap voor stap, bedankt voor je tijd !!

 

ps ik heb wel dect telefoon  programa draaiend al jaren ,  dus uit eindelijk moet dit ook lukken toch

Link to comment
Share on other sites

Laten we eens beginnen bij het begin: Wat probeer je te doen?

Het doel van de configuratie waar is in zat was om van de Pineapple een eigen, draadloos netwerk te maken. Zodra je de configuratie hebt aangeleverd sluit de Pineapple al zijn draadloze netwerk verbindingen af en start hij een nieuw access point met de ingegeven configuratie. Dat is de reden van het verbreken van de verbinding. Je moet hierna dus opnieuw de verbinding maken met het Pineapple netwerk wat op je wacht op het gegeven SSID en beschermd middels het gegeven wachtwoord.

Die regel tekst die je trachtte uit te voeren... Snap je wat dat doet, waar het voor nodig is en wat het als eindresultaat zou moeten hebben? Begrijp je wat er mis ging en snapte je eventuele foutmeldingen?

De Wifi Pineapple is een aanvals tool, te gebruiken voor netwerk penetratie tests. Zoals jij het beschrijft gebruik je 'm slechts als draadloze netwerk adapter. Dat kan en daar is op zich niks mis mee, maar het is alsof je een iPhone gebruikt als viltje om een tafel mee stabiel te krijgen - het zal vast kunnen werken, maar een beetje zonde van het geld...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, cooper said:

Vanuit de VS moet je rekenen op zo'n $50 extra, met een grote kans dat er daarna nog 21% BTW overheen komt omdat de waarde van hetgeen je koopt boven de 25 euro zit.

Mijn advies zou zijn om de europese shop in de gaten te houden. Forum lid @Rkiver is de eigenaar hiervan en hij zou al druk bezig zijn met het regelen van de import rechten en zo. Zodra hij ze heeft is verzending een wassen neus, zowel qua geld (vrij verkeer van goederen binnen europa - hij zit in Ierland) als tijdsduur. Een pakje uit Amerika is in de regel een goeie week onderweg met een koeriers dienst. Wanneer je de reguliere post gebruikt is het aanzienlijk goedkoper (pak 'm beet $10-20) maar die BTW komt er nog steeds overheen.

Als je haast hebt kan je ook het Trading Post deel van het forum gebruiken om te kijken of iemand in de buurt er eentje heeft waar hij vanaf wil. Zo ben ik aan m'n eerste gekomen dus echt, geen gek idee hoor.

 

  Reveal hidden contents

(he asked about the cost of shipping a Pineapple from the US)

From the US to the netherlands is about $50 with the high likelyhood of you needing to pay our national 21% VAT because the item you purchased has a value over 25 euro.

My advice to you would be to keep an eye on the european shop. Forum member @Rkiver runs this and he should already be hard at work fixing up the paperwork and such. Once he has them shipping will be a non-issue, both in terms of money (unfettered access to goods within .EU - he's in Ireland) as well as delivery times. A shipment from the US typically takes a solid week to get here when you use a courier service. When you opt for the standard postal service it's considerably cheaper (roughly $10-20 total) but there's still the VAT to pay.

If you're in a hurry to get one, try the Trading Post section of the forum to see if someone nearby has one they want to part with. It's how I got my first one, so don't knock it.

 

Bedankt voor de informatie. Ik had al gelezen dat het opzetten van zo'n EU shop nogal wat papieren rompslomp met zich meebrengt. Ook zal ik op het trading post deel eens gaan kijken.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, cooper said:

Laten we eens beginnen bij het begin: Wat probeer je te doen?

Het doel van de configuratie waar is in zat was om van de Pineapple een eigen, draadloos netwerk te maken. Zodra je de configuratie hebt aangeleverd sluit de Pineapple al zijn draadloze netwerk verbindingen af en start hij een nieuw access point met de ingegeven configuratie. Dat is de reden van het verbreken van de verbinding. Je moet hierna dus opnieuw de verbinding maken met het Pineapple netwerk wat op je wacht op het gegeven SSID en beschermd middels het gegeven wachtwoord.

Die regel tekst die je trachtte uit te voeren... Snap je wat dat doet, waar het voor nodig is en wat het als eindresultaat zou moeten hebben

? nee ik kijk of ik op YouTube,iemand met de zelfde set up als ik (kali Linux mark 5)  het zelfde zie,! 

 Begrijp je wat er mis ging en snapte je eventuele foutmeldingen?

nee ook eigenlijk niet . 

De Wifi Pineapple is een aanvals tool, te gebruiken voor netwerk penetratie tests.

 

??? dat weet ik wel ja,  !!

?Zoals jij het beschrijft gebruik je 'm slechts als draadloze netwerk adapter. Dat kan en daar is op zich niks mis mee, maar het is alsof je een iPhone gebruikt als viltje om een tafel mee stabiel te krijgen - het zal vast kunnen werken, maar een beetje zonde van het geld...

ja nouw zondag van het geld .

deze stond op markt plaats , van iemand wiens man was overleden en wist niet wat het was en mee moest , 49 euro olus een USB alfa wiffie modem , .

Maar ik ben nu weet wat verder ,

uit jou bericht  begrijp ik dat , als de verbinding verbroken word,  ik bij mijn IBM, wiffie verbinding ,nu moet maken , en kiezen voor de wiffie  van pineapple . Met wacht woord .

 

dat wist ik niet .

ik begrijp dat eineijk ook niet?

want je moet toch je wiffie modem van je laptop gebruiken , en daar internet mee hebben ?  Om zo via lan kabel maar pineapple  toe om internet te delen ( man in de middel ) 

Link to comment
Share on other sites

hoi gister leek het te werken maar de lan  verbinding adaptor werd steeds uit ge zet? 

 

ook wil ik weten hoe kom ik er achter of ik goede  file . heb ?

 Please verify it's md5 checksum to be8f684011ad40ca601cf159cd3381f7e0.

 

als ik  check for update zei hij dat er die niet waren?

maar heb fabrieks fil ?

 

Link to comment
Share on other sites

hi, why can not I connect? First I had fixed it, but everything went. this morning on new start .I will lay out how the product really is worthless! for it is check whether the code of factory Fil does is good. but how can you see those Fil number? it is that I come so far that I'm logged, but have no connection, if I have pineapple screen for me wlan0 network WLAN1 more is not there! ofline nothing online like in the YouTube videos from place to come! ?? even though I was yesterday or online, then it's not there ?? what a shortage of king of lay say baba, I have another micro USB, 16G clase 10 how do I file on it ??? onbricking does not work--___

as stated in the description field !! the file can not upload your help over lan cable !! what an ignorant lay out the manne mark of 5 !!

hoi ,waarom krijg ik geen verbinding? eerst had ik het wel , maar liep alles vast . vanmorgen weer op nieuw beginnen .ik vindt hoe uit leg van het product echt waardeloos !  want er staat kijk of de code van fabrieks Fil wel goede is. maar hoe kan je die Fil nummer zien?   dan is het zo dat ik zo ver kom dat ik in gelogd ben , maar geen  verbinding heb, als ik het pineapple scherm voor me heb, network wlan0 wlan1  meer staat er niet ! niks ofline online zo als in de YouTube uit leg filmpjes voor komt !??  ook al was ik gister wel on line ,dan nog staat die er niet ??   wat een tekort koning van uit leg zeg baba,   ik heb een ander micro usb ,16 G clase 10 hoe zet ik file er op???   onbricking werkt ook niet

zo als in beschrijvingsveld staat !!  de file kan je niet uploaden via lan kabel  help !!wat een onkundig uit leg zeg van de manne van mark 5!!

Link to comment
Share on other sites

Wat probeer te je toen? De firmware te upgraden? Als die eerste foto van jou is, dan zie ik volgens mij nog net dat je op firmware 2.4 zit. Voor de mk5 is dat de laatste en de juiste om te gebruiken!

Waarvoor wil je de pineapple gaan gebruiken?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Smarty said:

Wat probeer te je toen? De firmware te upgraden? Als die eerste foto van jou is, dan zie ik volgens mij nog net dat je op firmware 2.4 zit. Voor de mk5 is dat de laatste en de juiste om te gebruiken!

Waarvoor wil je de pineapple gaan gebruiken?

hoi nl ? mooi .

ik wil bv 

Man-in-the-middle-

leren te kunnen draaien zeg maar.

maarik snap er niet zo veel van , en is zo moeilijk om iets te volgen op bv youtube, omdat men vergeet dat somige dingen voor  andere niet begrepen worden

heb hem nu twee weken, en eertse keer kreeg ik na het stap voor stap volgen, een client lijst met meerder gsm   enz. 

maar nu kom ik niet zo ver meer ,pff

 

maar hoe komt het dat bv in mijn boekkje staat, bij linux, dat je een script mot invullen. maar die script werkt niet?

 

daar in moet je mk5 weer weg laten zeg men.

 

en op de foto, van mijn , zie je achter de network wlan0   niks staan ,en foto twee staat er in roen enebel of rood disebel, maar ? dat staat bij nog nooit in beeld, beteked dat het dan niet goed is?zo verwarend alle maal , is geen 1 voor beeld waar echt uit gelegd word welk voor beeld scherm nu moet kloppen , 

 

ps  bedankt voor je tijd 

IMG_6363.PNG

Edited by Bouvier
zo? gaat goed !
Link to comment
Share on other sites

Hmm OK. Enerzijds kan ik alleen maar positief zijn als je je zelf iets probeert aan te leren en je erin probeert te verdiepen, anderzijds heb ik niet het idee dat je in de materie zit, en dan wordt het misschien wel erg lastig. Goed vanuit het positieve:

 

Een "Man in the middle " ben je in principe als de verbinding via de aanvaller , en zijn hardware (jij dus) loopt en die verbinding onder controle hebt. Ik weet niet over welk boekje je spreekt, maar kun je op heel veel manieren realiseren .... de pineapple is daar 1 van. Dus probeer geen dingen te combineren als je niet begrijpt wat er onder water gebeurd.

 

Je wilt je MK5 als mitm gebruiken.... dan zorg je eerst dat hij een internet verbinding heeft. Dat kan met een 4G modem, maar ook vanaf een telefoon of ander wifi punt. Voor je test:. Klik op network en ga naar cliënt mode.. hang wlan1 aan bv je eigen thuis wifi. Als dat gebeurd is zie je ook de hoofdpagina bij network een vinkje voor wlan0 en wlan1 staan en heeft hij als het goed is een IP adres van je thuis netwerk. 

 

Nu je je onder PineAp de deamon (vinkje ) en vinkje "Harvest ssids " en " respond to probes " aan.Zorg dat je een test toestel / apparaat hebt die  aan een open wifi heeft gehangen.... en die NIET aan je thuis wifi gepaard is aan.

Wanneer je nu boven in de PineApp tegel op PineApp klikt zul je daarin kunnen zien wat er gebeurd.. wanneer dat werkt kun je bv extra modules installeren zoals bv URLSnarf en gaan kijken wat voor internet verkeer door jouw "MITM" loopt . 

Als je dat voor elkaar krijgt ben je al een heel eind, als je het ook begrijpt kun je weer verder....

Succes.

PS.... dit wil je uiteraard alleen maar in een gecontroleerde omgeving testen, zodat je geen anderen en hun apparaten tot een verbinding lokt.... je kunt je vrij snel op een strafbaar pad begeven!!!!!!!!!!1!

Link to comment
Share on other sites

hoi foto 1 is van youtube , hak5   foto 2 is wat ik in mijn scherm heb? 

waarom klopen de 2 fotos niet als ik het zelfde doe? heb het idee dat het ook niet werk ? en als het wel werk waarom is er dan niet een video war men alles uit leg , en????

 

ik heb met kali linux geprobeerd ,en met win 7.

maar krijg nrgends het scherm met achterde verbindingen , groen of rode tekst enabled enz?

er is geen een video waar men echt stap voor stap uit leg hoe en wat help aub,  ik zou ggraag mitm  draaiend krijgen,

daar na leren om paginas na te maken en dan de inlog gegevens binne te kriijgen , van me kids( niet  thuis woonend .

mark v 

usb alfa long range usb adator

 

FullSizeRender.jpeg

image1.jpeg

IMG_6383.JPG

Edited by Bouvier
foto 3 is van mijn scherm ook , met ip en verbinding ,
Link to comment
Share on other sites

On 22 mei 2016 at 7:14 PM, Smarty said:

 Hmm OK. Enerzijds kan ik alleen maar positief zijn als je je zelf iets probeert aan te leren en je erin probeert te verdiepen, anderzijds heb ik niet het idee dat je in de materie zit, en dan wordt het misschien wel erg lastig. Goed vanuit het positieve:

 

Een "Man in the middle " ben je in principe als de verbinding via de aanvaller , en zijn hardware (jij dus) loopt en die verbinding onder controle hebt. Ik weet niet over welk boekje je spreekt, maar kun je op heel veel manieren realiseren .... de pineapple is daar 1 van. Dus probeer geen dingen te combineren als je niet begrijpt wat er onder water gebeurd.

 

Je wilt je MK5 als mitm gebruiken.... dan zorg je eerst dat hij een internet verbinding heeft. Dat kan met een 4G modem, maar ook vanaf een telefoon of ander wifi punt. Voor je test:. Klik op network en ga naar cliënt mode.. hang wlan1 aan bv je eigen thuis wifi. Als dat gebeurd is zie je ook de hoofdpagina bij network een vinkje voor wlan0 en wlan1 staan en heeft hij als het goed is een IP adres van je thuis netwerk. 

 

Nu je je onder PineAp de deamon (vinkje ) en vinkje "Harvest ssids " en " respond to probes " aan.Zorg dat je een test toestel / apparaat hebt die  aan een open wifi heeft gehangen.... en die NIET aan je thuis wifi gepaard is aan.

Wanneer je nu boven in de PineApp tegel op PineApp klikt zul je daarin kunnen zien wat er gebeurd.. wanneer dat werkt kun je bv extra modules installeren zoals bv URLSnarf en gaan kijken wat voor internet verkeer door jouw "MITM" loopt . 

Als je dat voor elkaar krijgt ben je al een heel eind, als je het ook begrijpt kun je weer verder....

Succes.

PS.... dit wil je uiteraard alleen maar in een gecontroleerde omgeving testen, zodat je geen anderen en hun apparaten tot een verbinding lokt.... je kunt je vrij snel op een strafbaar pad begeven!!!!!!!!!!1!

o deze lees ik nu pas voor het eerst , thx , en heb me zelf aan geleerd , bv  de dect telefoons met pcmi kaart ,en zevenos  te gebruiken , hoop dat dit  , nee dit gaat ook lukken ja !

oke ik ga dus ook een exstra wiffie modem san me router koppelen ,met open wiffie ,daar een  laptop niet  draaiende win , op zetten en  verbinden met de open ,wiffie,

die zou dan in beeld moeten komen  of kan dat niet met de zelfde modem aan sluiting ?  Moet ik bv met me telefoon G3 open hot spot maken rn dan met laptop verbinden , ?   Bedankt zo vast ,  ik lees veel maar begrijpend lezen is soms niet makkelijk ,jou tekst is duidelijk !?? 

Edited by Bouvier
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...